RSS

poziom oleju w silniku Fabia

Emo Girl. portal


Temat: Kilka pytań odnośnie Fabi 1.9 TDI
witam mam kilka pytań z zakresu eksploatacji Fabianny rok.2005 Proszę o szybki odpowiedzi!!!ew. resztę będę wnikał na Priv

1) czy moje 1.9 101KM TDI to silnik ATD (w papierach mam info: Rodzaj napędu D-D/OBD-15 -/-) (czy to pompowtryskiwacze?) czy jest jeszcze jakiś inny układ zasilania

2) mój olej silnikowy to Castrol TXT 505 01 5W-40 , pytanie: ile litrów potrzeba wlac do mego silnika by poziom był miedzy kreska min-max ! bo muszę zmienić i nie wiem czy kupić 4L ,5L czy 4+1L
aha i czy tyle oleju(przy zimnym silniku) jest OK http://img222.imageshack....dsc00026kh5.jpg
dodam ze za niedlugo bede wymienial!

3)czy na zbiorniczku z płynem hamulcowym jest jakiś wskaźnik min-max który pokazuje ile powinno go tak naprawdę go tam być? to samo w zbiorniku od spryskiwaczy! czy w tym przypadku leje się aż pod siatkę filtra?

4)przed zimą będę musiał zrobić lekkie "zaprawki" mój kolor to IMO -(grafitowy-metalik) pytanie: czy posiada on jakiś nr. katalogowy

5)przy wymianie oleju będę chciał wymienić komplet filtrów : w jakich cenach one oscylują?
Filtr Powietrza, Filtr Powietrza kabinowy, Filtr Paliwa, Filtr Oleju !! rzecz jasna nie chce przepłacać!!

6)czy 70zł za komplet dywaników gumowych to nie za wygórowana cena sklepowa?

7)co da się odczytać z numeru nadwozia ? (ew. podajcie linka)

8)mógłby ktoś podać linka jak się można dobrać do akumulatora

Na razie chyba tyle Gdyby coś jeszcze mnie nurtowało to będę kontynuował
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=6614



Temat: [F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa
Witajcie

Podłącze sie pod temat bo widze, że mam ten sam problem. Co najgorsze zauwazyłem u mnie tez duze ubytki w tym zbiorniczku. Spadł mi poziom tego płynu chłodzącego prawie o 1 cm od poziomu min, kupiłem sobie płyn i dolałem.
Ale teraz sprawdzając regularnie przez około 3 tygodni zauważyłem ze obniza sie jego poziom, znowu wyparowało 1 cm poniżej poziomu.
mam fabie 1.4 MPI z 2002 roku, ale nie posiadam gazu. Po raz piewrszy u mnie to wystapiło.
odpala normalnie, płyn nie zabrudzony, olej w silniku oki. Nie widze żadnego wycieku.Moze cos przeoczyłem.
Słyszałem że jest jakis płyn który mozna dolac do zbiorniczka i pod pływem temperatury zatyka nieszczelnosci w tych gumowych przewodach jesli to prawda , czy moze ktos podac namiary jaki kupic ? i ile tego dolac . dziekuje za odpowiedx.

Pozdrówka
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5394


Temat: Świeci się lampka kontroli sterowania silnika - co robić ?
Witam. Jestem właścicielem Skody Fabia 1,4 (rok 2003).

Od kilku dni po uruchomieniu silnika nie gaśnie żółta lampka z symbolem silnika (w instrukcji: kontrola sterowania silnika). Po kilku minutach jazdy zaświeca się także żółta lampka EPC (electronic power control, w instrukcji: w układzie sterowania silnika jest usterka).

Mam prośbę: czy jest możliwość naprawy we własnym zakresie, co ewentualnie zrobić, sprawdzić ?

Około roku wstecz miałem podobny problem, wtedy znajomy mechanik poradził mi abym sprawdził poziom oleju - i faktycznie było mało, po dolaniu oleju kontrolka przestała świecić. Obecnie oleju jest w sam raz, więc to nie to.

Proszę o radę. Dodam, że serwis Skody mam jakieś 60 km od domu... i przed Świętami nie chcę pozbywać się wozu na kilka dni...

Pozdrawiam
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5098


Temat: [F1] Do wymiany uszczelka pod głowicą? UPG
Witam Forumowiczów!
Podejrzewa, że mam pękniętą uszczelkę pod głowicą, ale nie znam się za bardzo na mechanice więc proszę o Wasze zdanie na ten temat. Samochód to Fabia 2001r. 1,4MPI z instalacją gazową. Oto zjawiska, które mnie zaniepokoiły:
1. Ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Ubytek jest niewielki ok. 200ml/1000km.
2. Gdy dodaję gazu przy odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego w płynie pojawiają się bąbelki, przy mocniejszym przygazowaniu płyn się pieni. Jesienią wymieniłem pływ chłodniczy. Kierując się oszczędnością wlałem płyn KULER firmy K2.
3. Gdy odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego przy rozgrzanym silniku ciśnienie wywala trochę płynu na zewnątrz. Objaw ten występuje od czasu zakupu mojej Fabii.
4. Na bagnecie w oleju są widoczne małe pęcherzyki. Dodam, że poziom oleju jest stały. Olej to Mobil 10W40. Wymieniany jakieś 8000km temu.
5. Pod korkiem wlewu oleju zebrało się trochę siwej mazi o konsystencji gęstej śmietany. Słyszałem, że może to być przez to, że samochód w większości pokonuje krótkie trasy.
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3585


Temat: Skrzynia biegów w 1,4 8V 60KM
No niestety. Fabia 1.4MPI 60KM ma stary czeski silnik a co za tym idzie starą skrzynię biegów od Felicji, ciut tylko zmodyfikowaną. Fabie 1,4 16V 75KM mają już skrzynie biegów nowej generacji. Moje autko 1,4 60KM ma juz prawie 80tyś przebiegu i rocznik 2001 i skrzynia działa ciężej niż na początku. Niestety pomimo iż na przeglądzie zlecam sprzwdzenie poziomu oleju w skrzyni zawsze dostaje odpowiedź iż tego się nie sprawdza a co lepsze wymienia. Cóż ASO zawsze wie lepiej.

W tym roku przegieli do końca, stwierdzając uszkodzenie amortyzatorów na tylnej osi po czym na ponownym przeglądzie doszli do wniosku, iż chyba się mylili bo amorki są dobre. Urwanych usłon amortyzatorów już nie zauważyli. Za to skutecznie straszyli konsekwencjami rozciągnietego łańcucha rozrządu (który i tak jest do wymiany i bez ich diagnostyki).
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1788


Temat: Fabia 1.2 12V `06 miga żółta lampka oleju
Mam nowy (kolejny) problem w mojej Fabce. Po zapaleniu silnika miga mi trzykrotnie żółta lampka od oleju. VAG pokazuje błąd: czujnika poziomu/temperatury oleju - zwarcie. Po wykasowaniu jest kilka dni dobrze, po czym po zapaleniu auta kontrolka znów zaczyna migać...
Teoretycznie padł czujnik poziomu/temperatury oleju, jednak podobno ten silnik takowego nie posiada.... Orientuje się ktoś gdzie może być problem?? Dodam, że lampka zaczęła się zapalać po wymianie oleju. Poziom oleju w silniku jest równo na MAX, więc to już wykluczyłem. Nie mogłem skasować inspekcji, troszkę się przy tym męczyłem, mogłem coś przestawić w tablicy wskaźników??
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8702


Temat: Wspomaganie kierownicy-wyciek płynu
Witam, kilka tygodni temu w mojej Fabi 1.9sdi 2000r. wysiadło wspomaganie.Przyczyna okazała się błacha - minimalny poziom płynu w zbiorniczku. Po uzupełnieniu poziomu problem zniknął. Kilka dni temu podczas wymiany oleju w silniku musiałem odkręcić słonę zabezpieczającą silniki i tu niespodzianka, stwirdziłem wyciek płynu hydraulicznego z układu wspomagania. Staram się zlokalizować przeciek ale nie jest to sprawa łatwa, wyciek następuje gdzieś w okolicy koła lewego. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek proszę o kilka wskazówek.Może wystarczy wymienić jakieś uszczelniacze? Staram też się znaleźć jakieś schematy lub rysunki które ułatwiły by mi naprawę ( Niestety książka pt" SAm naprawiam" to jakaś poracha, jedna strona poświęcona wspomaganiu i rys. na którym nic nie widać) . Z góry dzięki.POZDRAWIAM
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=10050


Temat: Kontrolka niski poziom oleju
W którym modelu Skody można spotkać czujnik niskiego poziomu oleju?
Czy dopiero w Octavii/Superb?

Do wczoraj byłem przekonany, że w Fabii znajduje się taka (wg mnie potrzebna i praktyczna) rzecz. Oczywiście po tym jak stanąłem w polu z brakiem oleju w silniku (tak, wiem, powinienem był sprawdzać poziom co tankowanie - jak nakazuje instrukcja).

Czy taki czujnik (wg instrukcji montowany opcjonalnie) można sobie zażyczyć i ile kosztuje,
a przede wszystkim, dlaczego nie montują go w standardzie?
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1944


Temat: Kontrolka niski poziom oleju

u mnie teoretycznie jest dioda pod tą kontrolka
ale chyba nie dziala bo kiedy olej byl na min. to nic sie nie zapalilo...

A nie zaświeca się Wam kontrolka po włączeniu stacyjki? Powinna świecić do czasu uruchomienia silnika?

We fiacie SC u żony zapaliła się dopiero jak oleju było grubo poniżej min. bo to nie jest kontrolka poziomu oleju, a ciśnienia oleju. I w miarę ubywania oleju trzeba dłużej czekać aż zgaśnie.

W fabii przy zbyt niskim ciśnieniu powinna kontrolka migać i beeper zapiszczeć

Myjk, a nie padł Ci czujnik ciśnienia? Tylko nie wiem jaki jest objaw czy kontrolka świeci ciągle czy w ogóle
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1944


Temat: nowy olej - serwis zalał mi do benzyniaka olej do TDI
Pytanie:

The following inquiry was sent through:
Brand: MOBIL
First Name: Cezary
Last Name: *******

Current Customer: Yes
Question:
Czy można bezpieczenie nalać do silnika benzynowego (skoda fabia 1 2 HTP
12V) olej oznaczony na butelce TURBODIESEL?.Moje pytanie wynika z
ostatniego przeglądu na którym chciałem aby wymieniono mi olej na Mobil1
0w-40 jednakże w serwisie były dostępne butelki tego oleju z oznaczeniem
TURBODIESEL.


Odpowiedź:


Szanowny Panie,

prosze sprawdzic jaki jest wymagany poziom jakosciowy oleju w Panskim
samochodzie i czy M 1 TD 0w40 go spelnia.

Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4775


Temat: olej w skrzyni biegów - kontrola poziomu

Witam może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić poziom oleju w silniku Fabia I 1.4 16V i ewentualnie uzupełnić jego poziom. Dziękuje i pozdrawiam
Jak w silniku to bagnet (ale to nie ten temat ) natomiast w skrzyni odkręcamy śrubę wkładamy zapałek jak mokry OK , jak suchy dolewamy do momentu dopóki się nie przelewa i jest
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3597


Temat: Ile wam "wcina" oleju ?

Moim zdaniem to nie jest normalne żeby dolewać między wymianami.
Normalne albo i nie. Niektórym ubywa, a innym nie. Niemniej jednak wielu użytkowników silniko TDI na pompowtryskach potwierdza ubytki oleju między wymianami. Wiem, że problemu na taką skalę nie ma w silnikach TDI zasilanych przez pompę rotacyjną. Poprzedni właściciel mojej fabii jeździ teraz Octavią 2.0 TDI. W tym samochodzie zainstalowałi nawet czujnik poziomu oleju. Gdyby te silnik z założenia nie miały wcinać oleju to chyba nie zakładali by tego "ficzeru". W tej octavce również ubywa oleju - od maxa do min w 10 kkm.
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4282


Temat: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
musze odpowiedziec na pytanie ile idzie fabia bo jak slysze was to sie zastanawiam po co kupowaliscie fabie z tym silnikiem!!! kupilem auto nowe z salonu wiec przez dluzszy czas nie wysilalem silnika.producent podaje ze dopiero po przekroczeniu 5 tys km zuzycie oleju stabilizuje sie i silnik jest "dotarty". tak tez zrobilem . nadazyla sie okazja by jechac po autostradzie. sam bylem ciekaw czy wycisnie cos ponad te zadeklarowane 185km/h. jechalem z jedna osoba plus ja kierowca zatankowalem benzyne 95 wiec slabsza niz 98 i zaczelem sie rozpedzac. polecialem 200 bez problemow ale nie bylo do dechy. po jakims czasie znow nadazyla sie okazja sprawdzenia bo kusilo mnie ze nie dalem na maxa byl lekki wiatr i troche spenialem.tym razem mialem dwie osoby dodatkowo lecz brak wiatru.210!!! udalo sie wyciagnac bez najezdzania na czerwone pole na obrotomierzu !!! o spalanie nie pytajcie bo komputer pokazywal 16,3 .pewnie myslicie ze silnik dostal w du.. ale musze was rozczarowac po dwukrotnej jezdzie z predkoscia 200 spojzalem na bagnet i nic jak bylo tak jest.mam ja juz rok i poziom jest na srodku to sie nazywa niemiecka jakosc.
ps. szcunek dla starszych co maja dzieci i boja sie zakosztowac tej radosci hehe
pozdrawiam wszystkich 101 power
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1670


Temat: Klekotanie w silniku 2.0
Nie po to kupilem 2.0, zeby jezdzic emerycko ;] Licze sie, ze bedzie troche chlac oleju. Ale ja mam farta do silnikow lubiacych olej. Mam jeszcze Yamahe FZR 1000 - ona tez lubi sporo wciagnac ;] Co do benzyny, to mi Fabia w Warszawie pali 10-11 litrow w zaleznosci od natezenia korkow. Przy bardzo spokojnej przejazdzce Konstancin - Wilanow - Piaseczno o 4 w nocy osiagnalem srednie 6,4l (wg. komputera). W trasie jeszcze nie bylem. Dla mnie takie spalanie jest akceptowalne przy tym poziomie osiagow. Gazu samochod nie widzial i nigdy nie zobaczy.

PS. Przy okazji - motocykl jest na sprzedaz. Ktos chce? ;]
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=6002


Temat: O Fabce Wokana
Na razie tylko tyle. Reszta opisu zmian i fotoreportaz jak wroce do Polski

MAHA

EDIT
Fotostory na 2 stronie

EDIT 2:
Podsumowanie marcowych modów:

- Turbo ASZ
- FMIC custom
- Zaślepiony EGR
- Zawieszenie kompletne Fabia RS
- Hamulce przód/tyl Fabia RS (288/232 mm)... zaciski in red
- Soft by ComSport 170 KM/387 Nm
- Zegary Fabia RS
- Uchwyt na kubek
- Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy
- Aluski Alessio F1 7,5x16 + opony BFGoodrich G-Force Profiler 205/45/16

EDIT 3:
W kwietniu:

- Turbo ARL (prawie nowe turbo ASZ wyzionęło ducha)
- Pompowtryskiwacze ARL
- Chłodnica oleju z ASZ
- Tempomat

EDIT 4:
Czerwiec
- skrzynia 6 biegowa z Fabii RS (HDS)

EDIT 5:
Kwiecień 2008
- swap silnika na 1.9 TDI 130KM (BLT)
- turbosprężarka GT22
- wydech 3'' pełny przelot
- dolot ASZ + rury custom made
- zegary VDO (boost + temp. oleju)
- mechanika i soft by DYNOSOFT Wrocław
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3517


Temat: Brak nakrętki ?!
Ten korek jest taki sam jak w FAVO i nawet w FABI ze skodowskim silnikiem jest taki korek w zapasie pod obudowa plastikowa silnika a wypadl Ci ten korek bo najprawdopodobniej spiekla sie uszczelka na nim i luzno sobie latal (uszczelke co jakis czas trzeba wymieniac).
Co do dolania oleju to sprawdz najpierw na begnecie poziom.
Ps. Jak nie dostaniesz takiego korka to na dojazd mozesz smialo zalozyc cokolwiek i moze to byc np, jakas pozadniejsza reklamowka i uszczelnij to tasma izolacyjna a nawet jakis sznurkiem albo cienkim drutem tylko pamietaj ze tak nie mozesz jezdzic wiecznie.
Źródło: skodovka.tmp.efuzja.net.pl/forum/viewtopic.php?t=11571


Temat: co wybrac za tą cene?
Ta corolla to dobry samochod jednak z tym silnikiem nie jest odpowiednim wyborem dla skromnego studenta. Spalanie w granicach 8-9l w miescie i dosc drogie ubezpieczenie. Jesli corolle to raczej 1.4 lub 2.0 d4d.
Sam kupuje auto i jezdziłem ostanio corsa C z mega oszczednym silnikiem 1.3 cdti. Swietne auto, spalanie w miescie na poziomie 4.5l oleju ale jest jedno ale. Kierownica nie reguluje sie w zadnej płaczszyznie. W srodku jest dosc przestronnie jednak przy moim wzroscie 194 cm siedze wygiety w całke i jest mi bardzo niewygodnie. Zdyskwalifikowałem to auto tylko ze wzgledu na owa kierwnice bo tak to bym nim dzis jezdził.
Polo to tez dobry samochod i godny polecenia. Znajdz porzadny egzemplarz a bedzisz z niego zadowlolony.
Tez miotam sie od dwoch tygodni z kupnem i znam ten bol kiedy jest mnostwo auta a tak naprawde nie ma nic do wyboru.
Juz mi zostały tylko dwa i w tym tygodniu kupie jedno znich. Civic 2002 1.7 cdti lub seat cordoba( nie smiac sie bo zabije :???: ) 2003 1.4 16v.

Tobie polece tego yarisa. Bardzo dobre auto. Silnik to wbrew pozorom zamiatacz. Duzo nim jezdziłem.
http://moto.allegro.pl/item134628668...n_polska_.html
Zamiast polo mozesz poszukac ibize lub fabie, bo to w sumie te same auta tylko z inna buda a cena jest znacznie atrakcujniejsza.
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=4468